Promocja marki, wydarzeń i produktów – o produkcji filmów dla biznesu

Promocja marki, wydarzeń i produktów – o produkcji filmów dla biznesu

Często obraz znaczy więcej niż tysiąc słów – to popularne wszystkim przysłowie. Potwierdza się ono również w marketingu, który od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od statycznych obrazów, jednakże razem z zaawansowaniem techniki i popularyzacją kinematografii, a później internetu i telewizji, z czasem zastąpiły je filmy. Współcześnie klipy stanowią jeden filarów wszystkich kampanii – zarówno jeśli idzie o budowanie wizerunki marki, akcje społeczne czy też reklamę konkretnego produktu. Tak rozległe zastosowanie filmów promocyjnych umożliwia przede wszystkim różnorodność ich form, między którymi bez trudu można odnaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do danej taktyki reklamowej.

Filmy promocyjne – rodzaje i ich wykorzystanie

Najczęściej wykorzystywanym typem produkcji filmowych, które okazują się niezastąpione w trakcie promocji marki są spoty reklamowe. Bardzo dobrze kojarzymy je z ekranów telewizorów, jednakże ostatnimi czasy istotnym kanałem ich dystrybucji jest także internet – niejednokrotnie spotykamy je w YouTube albo na portalach informacyjnych, ponadto popularnym zabiegiem jest nadawanie ich w autobusach i tramwajach. Trzeba powiedzieć kilka słów również o firmach korporacyjnych, które są istotną częścią taktyki budowania korzystnego wizerunku marki w oczach potencjalnych pracowników i konsumentów. Ważnym gatunkiem są prócz tego filmy promocyjne. Ich przygotowanie zamawiają nie tylko przedsiębiorstwa, ale również inne podmioty – między innymi te zajmujące się promowaniem miast bądź regionów, fundacji czy organizacji charytatywnych. To instrument przydający się znakomicie do przedstawienia zaawansowania różnego typu inwestycji (na przykład budowy fabryk czy autostrad), uroków danego miejsca bądź szczegółów działalności charytatywnej. Pokrewnym typem są filmy eventowe, stanowiące rodzaj relacji z przeróżnych wydarzeń.

Produkcja filmów – u kogo zamówić ich realizację?

By promocja oparta o filmy reklamowe dała prognozowane skutki, powinny one wyróżniać się wysoką jakością. Zatem produkcję filmów należy powierzyć wypróbowanej, profesjonalnej firmie. O poziomie usług oferowanych przez konkretne studio sporo powie nam jego portfolio. istotne jest także to, z jakiego wyposażenia ono korzysta. Idzie m.in. o drony pozwalające na realizację ciekawych ujęć z powietrza, praktycznie niezbędnych we współczesnych filmach promocyjnych oraz korporacyjnych.