Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

Oferta PBN w rozsądnej cenie. Przekonaj się co dla Ciebie mamy.

Żeby klient spostrzegł twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, lecz także postarać się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej nowe fachowe i przydatne dla klienta artykuły. Ale nie wolno również lekceważyć tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci serwisów.

PBN – użyteczne jako część szerokiej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam artykułów. Prywatne sieci blogów są często wykorzystywane jako jeden z punktów rozbudowanej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze rezultaty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na wygenerowanie pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać to, że ich utworzenie to spory koszt, a później należy przeznaczać niemało godzin na utrzymanie ich w wysokiej jakości.

Jak wykorzystać PBN? Rekomendujemy artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP

Prywatne sieci portali świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie dodane są najważniejsze dane telekontaktowe firmy – jej adres, e-mail bądź telefon oraz pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym katalogu firm czy artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.

Następna efektywna metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość oryginalnego artykułu, dlatego że natrafianie na linki do niego na rozmaitych witrynach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, pomocne informacje. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, gdzie liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych w szczególności z doradztwem finansowym, prawem, bieżącymi informacjami i zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO