Jak zatrudnić firmę SEO - uzupełnij swoje wiadomości!
Jeśli masz swój biznes i zakładasz dla niego stronę firmową, z pewnością po czasie rozmyślasz o tym, jakie działania podjąć, aby była ona widoczna na samym topie rezultatów wyszukiwania. Jasne jest wszak, iż dziś widoczność w sieci jest jedną z podstaw sukcesu, bo to właśnie tu gros klientów po raz pierwszy przeczyta o twojej działalności. Jak zatem wybrać solidną firmę SEO? Rekomendujemy posłuchać wskazówek specjalistów, a najlepiej tych od Google.
Google doradza, jak rozpoznać rzetelną agencję SEO
Nie można zaprzeczyć, iż cała branża SEO, to znaczy działań skupiających się na optymalizacji stron www pod kątem wyszukiwarek, pojawiła się i nieprzerwanie rozkwita praktycznie wyłącznie za dzięki wyszukiwarce Google. Mimo obecności licznych opcji, jak np. Yandex, Rambler lub Baidu, wciąż najistotniejsze są pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto stara się zyskać widoczność w sieci, musi pracować na swoje miejsce w top 10 w Google. W przypadku branż, w których konkurencja jest mocna, przeważnie nie jest to osiągalne bez konsultacji ze specjalistami z firmy SEO. Google zdecydowało się pomóc tym, dla których koncepcja SEO jest nowością, i przyszykowało krótki instruktaż, jak rozpoznać rzetelną firmę SEO.
Cechy dobrej agencji SEO zdaniem Google
Pracownica Google z przeszło 10-letnim stażem punkt po punkcie naświetla, jak zatrudnić solidną firmę SEO, wymieniając wśród kluczowych cech między innymi:
- dbałość o ogólną widoczność strony internetowej, a nie jedynie pozycjonowanie w wyszukiwarce na konkretne frazy,
- zapewnienie witrynie opieki technicznej oraz praca nad ulepszeniem jej użyteczności,
- przejrzystość odnośnie planowanych wdrożeń, przykładowo poprzez cykliczne raporty i stały dostęp do statystyk strony,
- umiejętność szacowania budżetu oraz czasu koniecznego do zakończenia zakładanych działań,
- rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od dowiedzenia się, jak działa biznes klienta, jakie są cele jego firmy i kto jest jego największą konkurencją.
Przedstawicielka Google akcentuje również, iż solidna agencja SEO w żadnym razie nie obieca rewelacyjnych rezultatów z dnia na dzień, bo optymalizacja strony www jest procesem długofalowym, często dającym dostrzegalne efekty najczęściej po paru miesiącach pracy.