Audyt sklepu internetowego lub strony – czy warto?

Audyt sklepu internetowego lub strony – czy warto?

Tutaj dowiesz się, kto oferuje audyt sklepu internetowego.

Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie przedsiębiorstwa, spółki lub firmy pod kątem wielu obszarów, między innymi finansowych i organizacyjnych, jak również analiza perspektyw rozwoju. Czym, biorąc powyższą definicję pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony internetowej, oceniająca różne jej aspekty, jak strukturę nagłówków, kod strony, szybkość ładowania się witryny, tytuły i opisy meta i wiele bardziej i mniej znaczących elementów. Nie licząc samego zestawienia nieprawidłowości oraz błędów, w dobrym audycie SEO muszą być zamieszczone również sugestie co do rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO bada witrynę internetową pod kątem zgodności ze normami W3C, zawartości strony, dostępności, a także poprawności kodu. Co więcej sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, by wykryła ona wszystkie błędy na stronie oraz – co najistotniejsze – zaproponowała działania, które umożliwią ich naprawę.

Sygnały, iż trzeba zlecić audyt SEO

W internecie znajduje się sporo stron oraz narzędzi, z wykorzystaniem których prędko i za darmo wykonuje się audyt SEO witryny. Plusy takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Argumenty przeciw? Jest ich sporo. Darmowe narzędzia lub też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, nie są doskonałe. Jeśli już wykażą jakieś błędy na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Sporo błędów (przykładowo w kodzie) zauważyć można jedynie podczas analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.

Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się zazwyczaj od kilkunastu dni do blisko miesiąca. Okres na przekazanie dokumentu powinien zostać określony w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego sporządzenia. Audyt płatny pozwoli wykryć wszelkie kluczowe błędy ukryte na stronie. Jeśli strona była uruchomiona na otwartym szablonie albo na platformie pokroju Shoper czy Magento, to błędów do naprawienia może być mnóstwo. Kiedy witryna wolno się wczytuje, a na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko poza pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to także są to znaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym pomysłem.

Jakie błędy ujawnia audyt SEO?

Sumiennie wykonany audyt SEO może odkryć masę wad strony, między innymi:

  • brak bądź nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console),
  • powody niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do strony dla robotów,
  • poprawność kodu witryny,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak metadanych,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
  • brak bądź niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • powolne wczytywanie się witryny w wersji na urządzenia mobilne oraz na komputer

.

Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]