Nierzetelne pozycjonowanie – bany i filtry Google

Nierzetelne pozycjonowanie – bany i filtry Google

Budowanie firmowej witryny online wymaga jej efektywnego pozycjonowania w przeglądarkach, aby była zauważalna dla potencjalnych klientów i miała niezachwianą rangę. Bany i filtry Google mogą zostać zastosowane na stronę, kiedy firmowa strategia wywołuje pogwałcenie zasad prawidłowego SEO. Dowiedzmy się, co zrobić, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – dlaczego są tak niebezpieczne?

Ban od Google oznacza najgorszy wymiar sankcji, jakiemu może zostać poddana strona w sieci. Jest to zupełne wykasowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co w praktyce istotnie komplikuje prowadzenie firmy. Po zablokowaniu witryny odsetek naszych klientów drastycznie się obniży, gdyż większość internautów używa Google. Natomiast zastosowanie filtra obniża położenie strony www w rezultatach wyszukiwarki, co też negatywnie oddziałuje na klikalność witryny. Wyróżniamy ustawiane wprost przez pracowników Google filtry ręczne oraz wywoływane automatycznie przez specjalistyczne oprogramowanie filtry algorytmiczne.

Czy da się usunąć bany i filtry Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google zakładane są m.in. za zamieszczanie przesadnej ilości linków przekierowujących na naszą witrynę www lub wykorzystywanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Żeby wyeliminować ban od Google trzeba najpierw zweryfikować jego przyczynę. Pamiętajmy, żeby zlecić to profesjonalnej firmie SEO, która w kilka miesięcy upora się z kłopotem. Proces może jednak przeciągać się aż 6 miesięcy, należy więc trochę poczekać.